Takk for hyggelige dager sammen under vårt fordypningskurs i forretningsutvikling.
Vi håper du vil bruke et par minutter på å fylle ut evalueringsskjemaet som du finner her.
Under finner du foredragsholdernes presentasjoner og nyttige lenker.
Last ned kursmateriale
-
Last ned John Arne Ulvan
-
Last ned Gert Munthe
-
Last ned Ole Nikolai Skulberg
-
Last ned Kristin Hoff
-
Last ned Nina Veflen
-
Last ned Oppsummering, Thore Kleppen
-
Last ned Espen Skaldehaug, presentasjon
-
Last ned Espen Skaldehaug, case
-
Last ned Espen Skaldehaug, løsningsforslag case
-
Last ned Program for nedlasting
Nyttige lenker
Program
Onsdag 14.november
-
10:00
Velkommen. Presentasjon av program og forventninger
Astri Liland, fagsjef kompetanse Norsk Landbrukssamvirke
-
10:15
Hvordan ser en strategiprosess ut i 2018?
John Arne Ulvan, konsernsjef i Felleskjøpet Agri
-
11:15
Hva ser en etter i en oppkjøpssituasjon? Erfaringer og råd
Gert W. Munthe, Herkules Capital
-
12:15
Lunsj
-
13:00
Markedsmekanismer for en markedsregulator
Hans Thorn Wittusen, visekonsernsjef i Nortura
-
14:00
Omsetningsrådets rolle i regulering av markedet
Kristin Hoff, direktør næringspolitikk i Norsk Landbrukssamvirke
-
15:00
Prisens påvirkning på markedet - er det så enkelt at vi kan ta den pris vi trenger for et produkt?
Nina Veflen, professor ved Institutt for markedsføring på BI
-
16:00
Markedsanalyser - modeller og teknikker for å finne riktig beslutningsgrunnlag
Nina Veflen, professor ved Institutt for markedsføring på BI
-
17:00
Beslutningsteori - hvordan finner vi feilkilder og svake punkt?
Nina Veflen, professor ved Institutt for markedsføring på BI
-
19:00
Middag
Torsdag 15.november
-
08:30
Status etter gårsdagen. Refleksjon i salen
Thore Kleppen, KPMG
-
09:00
Hvordan arbeider vi frem en god investeringsanalyse?
Espen Skaldehaug, Førsterektor i institutt for regnskap, revisjon og foretaksøkonomi på BI.
-
10:00
Case - en investeringsanalyse
Espen Skaldehaug, Førsterektor i institutt for regnskap, revisjon og foretaksøkonomi på BI.
-
11:15
Konkurransekraften - hvordan måler og utvikler vi den?
Truls Fjeldstad, Direktør for marketing og business intelligens i Norgesgruppen.
-
12:15
Lunsj
-
13:00
Hvordan blir fremtidens varehandel?
Anette Mellbye, bonde med erfaring fra digital utvikling innen varehandel, medier og mm.
-
14:00
Strategiske valg i det grønne skiftet
Lars Galtung, Direktør kommunikasjon og bærekraft, TINE
-
15:00
Oppsummering og avslutning